Zespół Virgin Racing z małymi przygodami zaprezentował nowy bolid, VR-01, który został zaprojektowany jedynie przy użyciu komputera i technologii CFD, bez kosztownych symulacji w tunelu aerodynamicznym.
Jednocześnie ekipa Richarda Bransona jest pierwszym z nowych zespołów, który zdecydował się pokazać światu swój bolid.Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami, VR-01 przybrał czerwono-czarne barwy. W sezonie 2010 poprowadzą go Timo Glock oraz debiutujący w F1, Lucas di Grassi.
„Dzisiejszy dzień jest dniem dumy dla wszystkich zaangażowanych w projekt Virgin Racing, niemniej z tej okazji, gdy bolid jest gwiazdą, chciałbym oddać hołd wszystkim wspaniałym ludziom w Wirth Research, którzy zasługują na wielkie uznanie za stworzenie VR-01” mówił dyrektor techniczny ekipy, Nick Wirth. „Poskładanie do kupy zespoły F1, pozyskanie grupy inżynierów i zaprojektowanie nowego bolidu od podstaw w dostępnym dla nas okrasie czasu było ciężkim zadaniem.”
„Miałem szczęście pracować z najlepszymi projektantami w F1 i jestem świadomy co dokładnie jest potrzebne do odniesienia sukcesu w tym sporcie. To co osiągnęły istniejące zespoły używając konwencjonalnych i sprawdzonych metod sprawia, że istnieje spora doza sceptycyzmu przed naszym podejściem, które zakładało jedynie projektowanie CFD.”
„Rywalizujemy jednak w sporcie, którzy przechodzi znaczące zmiany i stawia czoła trudnym warunkom ekonomicznym. Pod sporymi restrykcjami, konwencjonalne podejście będzie zbyt kosztowne, a potrzeba naprawdę będzie matką wynalazku. Pokładam pełną wiarę w proces cyfrowego projektowania i szans jakie daje podejście CFD do testowania na najwyższym poziomie- aby zademonstrować, że to będzie najlepsza droga dla przyszłości Formuły 1- to bardzo ekscytujące.”
„Jesteśmy poważnym zespołem z poważnymi ambicjami, więc nie zamierzamy od razu latać, gdy jeszcze nie chodzimy” dodawał Wirth. „Punktem startowym są bezproblemowe przejazdy, bezpiecznie i efektywnie oraz zostanie najlepszym zespołem wśród nowych ekip. Potem zaczniemy pracować nad osiągami bolidu poprzez ciągły program rozwoju w komputerowych symulacjach.”
Zdjęcia bolidu zaprezentujemy wkrótce, podczas gdy zespół cały czas pracuje nad rozwiązaniem problemu wirtualnej prezentacji...
03.02.2010 12:12
0
a gdzie zdjecia
03.02.2010 12:15
0
1.gula : w ciemni
03.02.2010 12:16
0
co zaprezentował jak nigdzie nie widać fotek :(
03.02.2010 12:16
0
czy ktoś wie co to jest technologia CFD ?
03.02.2010 12:17
0
najlepiej to narzekac... poczekajcie
03.02.2010 12:17
0
Nie, nikt nie wie co to CFD
03.02.2010 12:21
0
CFD to w skrócie użycie mechaniki płynów do budowy.
03.02.2010 12:21
0
fajne te fotki..
03.02.2010 12:21
0
Czerwono - czarne barwy... ciekawe...
03.02.2010 12:23
0
M@teuka bez ironii proszę ;-) poczekaj, a fotki się pojawią CFD to jak wspomnial ericsonnek mechanika płynów... google nie gryzie
03.02.2010 12:27
0
Obliczeniowa dynamika płynów:/ Zadajesz superkomputerowi pytanie dotyczące jakiejś części, a on po kilku godzinach odpowiada jak się ta część sprawdzi. Mogę napisać więcej o tym:P Ma swoje zalety, ma i wady ta metoda...
03.02.2010 12:29
0
wydawało mi sie zawsze ze to CFD jest droższe niż "zwykły" tunel aerodynamiczny... no ale a cfd imo polega na wystawieniu bolidu pod strugę płynu lecącego od przodu i badanie zawirowań i tego jak to wszystko wygląda
03.02.2010 12:29
0
Brzmi ciekawie :p
03.02.2010 12:35
0
CFD to okreslenie technologi cyfrowego projktowania na podstawie dynamiki plynow- nie zaden plyn tylko powietrze jak cos leci na bolid i to jest wtedy test w tunelu aerodynamicznym. CFD opiera sie jedynie na komputerze (superkomputerze) i oprogramowaniu CFD.
03.02.2010 12:37
0
Innymi słowy zaawansowany MES oparty na cząsteczkach.
03.02.2010 12:38
0
Fakt, budowa tunelu aerodynamicznego trochę kosztuje. NIe wróże Virgin Racing dobrych osiągów.
03.02.2010 12:39
0
kempa dzieki
03.02.2010 12:41
0
bolid wygląda jakby był z papieru :-/
03.02.2010 12:43
0
taki sobie jak kidys spyker
03.02.2010 12:43
0
Usunięty
03.02.2010 12:44
0
Usunięty
03.02.2010 12:44
0
Ale nos a'la Red Bull
03.02.2010 12:44
0
Lol FxPro miało zostać a przeszło
03.02.2010 12:46
0
@19 albo raczej jak Midland-Toyota czyli poprzednik Spykera ;)
03.02.2010 12:47
0
Przednie skrzydło dość... minimalistyczne i płaskie :)
03.02.2010 12:48
0
koślawy bolid ... zdaje mi sie ze koniec stwaki to bedzie dla nich dobra pozycja :D
03.02.2010 12:48
0
11. re-reikorp, jeśli wiesz na temat CFD więcej od przeciętnego oglądacza F1, może napisałbyś jakiś krótki artykuł dla tego portalu? Jak to dokładnie działa, jakie są wady i zalety? Chętnie poczytam.
03.02.2010 12:49
0
Zobaczymy jak będzie wyglądała dziewica na testach. Póki co to widzimy TEN NOS:) A co do CFD jeszcze to po prostu metoda szybsza, bo odpowiedź czy element jest dobry masz jeszcze przed jego upieczeniem (ale nie zawsze). Jednak i tu są potrzebni inżynierowie z pomysłem, bo to nie jest tak, że powie się komputerowi: zrób mi bolid. CADa trzeba odwalić i tak.
03.02.2010 12:50
0
a mi sie nawet podoba:) nos taki dos prosty ale ujdzie za to tyl wyglada dosc szczuplo ciekawe ile litrow benzynie da sie wlac :D
03.02.2010 12:53
0
ponad 200 litrow z info technicznych
03.02.2010 12:56
0
Malowanie jest po prostu fenomenalne! Zobaczymy jak będzie się spisywały bolidy Virgin Racing w 2010 - oby dobrze,bo Branson jest znany ze swojej niecierpliwości ;)
03.02.2010 12:58
0
"......zespół cały czas pracuje nad rozwiązaniem problemu wirtualnej prezentacji......." Jeżeli z prezentacją jest kłopot, to co dopiero z samochodem........:))
03.02.2010 12:58
0
Barwy bardzo ładne , a co do reszty , to się dopiero okaże .
03.02.2010 13:00
0
Porównajcie sobie długość Renault do Virgin. Renault: 5050 mm Virgin: 5500 mm 45 cm różnicy, łał.
03.02.2010 13:02
0
34. A gdzie masz te dane?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się