WIADOMOŚCI

Virgin Racing zaprezentował nowy bolid
Virgin Racing zaprezentował nowy bolid
Zespół Virgin Racing z małymi przygodami zaprezentował nowy bolid, VR-01, który został zaprojektowany jedynie przy użyciu komputera i technologii CFD, bez kosztownych symulacji w tunelu aerodynamicznym.
baner_rbr_v3.jpg
Jednocześnie ekipa Richarda Bransona jest pierwszym z nowych zespołów, który zdecydował się pokazać światu swój bolid.

Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami, VR-01 przybrał czerwono-czarne barwy. W sezonie 2010 poprowadzą go Timo Glock oraz debiutujący w F1, Lucas di Grassi.

„Dzisiejszy dzień jest dniem dumy dla wszystkich zaangażowanych w projekt Virgin Racing, niemniej z tej okazji, gdy bolid jest gwiazdą, chciałbym oddać hołd wszystkim wspaniałym ludziom w Wirth Research, którzy zasługują na wielkie uznanie za stworzenie VR-01” mówił dyrektor techniczny ekipy, Nick Wirth. „Poskładanie do kupy zespoły F1, pozyskanie grupy inżynierów i zaprojektowanie nowego bolidu od podstaw w dostępnym dla nas okrasie czasu było ciężkim zadaniem.”

„Miałem szczęście pracować z najlepszymi projektantami w F1 i jestem świadomy co dokładnie jest potrzebne do odniesienia sukcesu w tym sporcie. To co osiągnęły istniejące zespoły używając konwencjonalnych i sprawdzonych metod sprawia, że istnieje spora doza sceptycyzmu przed naszym podejściem, które zakładało jedynie projektowanie CFD.”

„Rywalizujemy jednak w sporcie, którzy przechodzi znaczące zmiany i stawia czoła trudnym warunkom ekonomicznym. Pod sporymi restrykcjami, konwencjonalne podejście będzie zbyt kosztowne, a potrzeba naprawdę będzie matką wynalazku. Pokładam pełną wiarę w proces cyfrowego projektowania i szans jakie daje podejście CFD do testowania na najwyższym poziomie- aby zademonstrować, że to będzie najlepsza droga dla przyszłości Formuły 1- to bardzo ekscytujące.”

„Jesteśmy poważnym zespołem z poważnymi ambicjami, więc nie zamierzamy od razu latać, gdy jeszcze nie chodzimy” dodawał Wirth. „Punktem startowym są bezproblemowe przejazdy, bezpiecznie i efektywnie oraz zostanie najlepszym zespołem wśród nowych ekip. Potem zaczniemy pracować nad osiągami bolidu poprzez ciągły program rozwoju w komputerowych symulacjach.”

Zdjęcia bolidu zaprezentujemy wkrótce, podczas gdy zespół cały czas pracuje nad rozwiązaniem problemu wirtualnej prezentacji...
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

70 KOMENTARZY
avatar
gula

03.02.2010 12:12

0

a gdzie zdjecia


avatar
atomic

03.02.2010 12:15

0

1.gula : w ciemni


avatar
REDY

03.02.2010 12:16

0

co zaprezentował jak nigdzie nie widać fotek :(


avatar
tck

03.02.2010 12:16

0

czy ktoś wie co to jest technologia CFD ?


avatar
LoLeK_LOL

03.02.2010 12:17

0

najlepiej to narzekac... poczekajcie


avatar
re-reikorp

03.02.2010 12:17

0

Nie, nikt nie wie co to CFD


avatar
ericsonnek

03.02.2010 12:21

0

CFD to w skrócie użycie mechaniki płynów do budowy.


avatar
M@teuka

03.02.2010 12:21

0

fajne te fotki..


avatar
tomasz19

03.02.2010 12:21

0

Czerwono - czarne barwy... ciekawe...


avatar
LoLeK_LOL

03.02.2010 12:23

0

M@teuka bez ironii proszę ;-) poczekaj, a fotki się pojawią CFD to jak wspomnial ericsonnek mechanika płynów... google nie gryzie


avatar
re-reikorp

03.02.2010 12:27

0

Obliczeniowa dynamika płynów:/ Zadajesz superkomputerowi pytanie dotyczące jakiejś części, a on po kilku godzinach odpowiada jak się ta część sprawdzi. Mogę napisać więcej o tym:P Ma swoje zalety, ma i wady ta metoda...


avatar
tpm

03.02.2010 12:29

0

wydawało mi sie zawsze ze to CFD jest droższe niż "zwykły" tunel aerodynamiczny... no ale a cfd imo polega na wystawieniu bolidu pod strugę płynu lecącego od przodu i badanie zawirowań i tego jak to wszystko wygląda


avatar
unieski

03.02.2010 12:29

0

Brzmi ciekawie :p


avatar
kempa007

03.02.2010 12:35

0

CFD to okreslenie technologi cyfrowego projktowania na podstawie dynamiki plynow- nie zaden plyn tylko powietrze jak cos leci na bolid i to jest wtedy test w tunelu aerodynamicznym. CFD opiera sie jedynie na komputerze (superkomputerze) i oprogramowaniu CFD.


avatar
feels3

03.02.2010 12:37

0

Innymi słowy zaawansowany MES oparty na cząsteczkach.


avatar
k.lebsky

03.02.2010 12:38

0

Fakt, budowa tunelu aerodynamicznego trochę kosztuje. NIe wróże Virgin Racing dobrych osiągów.


avatar
tck

03.02.2010 12:39

0

kempa dzieki


avatar
LoLeK_LOL

03.02.2010 12:41

0

bolid wygląda jakby był z papieru :-/


avatar
personx

03.02.2010 12:43

0

taki sobie jak kidys spyker


avatar
Wojak444

03.02.2010 12:43

0

Usunięty


avatar
Wojak444

03.02.2010 12:44

0

Usunięty


avatar
Kojag

03.02.2010 12:44

0

Ale nos a'la Red Bull


avatar
przemo_95

03.02.2010 12:44

0

Lol FxPro miało zostać a przeszło


avatar
M@teuka

03.02.2010 12:46

0

@19 albo raczej jak Midland-Toyota czyli poprzednik Spykera ;)


avatar
kuba1808

03.02.2010 12:47

0

Przednie skrzydło dość... minimalistyczne i płaskie :)


avatar
Wojak444

03.02.2010 12:48

0

koślawy bolid ... zdaje mi sie ze koniec stwaki to bedzie dla nich dobra pozycja :D


avatar
marcinnn

03.02.2010 12:48

0

11. re-reikorp, jeśli wiesz na temat CFD więcej od przeciętnego oglądacza F1, może napisałbyś jakiś krótki artykuł dla tego portalu? Jak to dokładnie działa, jakie są wady i zalety? Chętnie poczytam.


avatar
re-reikorp

03.02.2010 12:49

0

Zobaczymy jak będzie wyglądała dziewica na testach. Póki co to widzimy TEN NOS:) A co do CFD jeszcze to po prostu metoda szybsza, bo odpowiedź czy element jest dobry masz jeszcze przed jego upieczeniem (ale nie zawsze). Jednak i tu są potrzebni inżynierowie z pomysłem, bo to nie jest tak, że powie się komputerowi: zrób mi bolid. CADa trzeba odwalić i tak.


avatar
Daniels

03.02.2010 12:50

0

a mi sie nawet podoba:) nos taki dos prosty ale ujdzie za to tyl wyglada dosc szczuplo ciekawe ile litrow benzynie da sie wlac :D


avatar
kempa007

03.02.2010 12:53

0

ponad 200 litrow z info technicznych


avatar
Raven89

03.02.2010 12:56

0

Malowanie jest po prostu fenomenalne! Zobaczymy jak będzie się spisywały bolidy Virgin Racing w 2010 - oby dobrze,bo Branson jest znany ze swojej niecierpliwości ;)


avatar
lechart

03.02.2010 12:58

0

"......zespół cały czas pracuje nad rozwiązaniem problemu wirtualnej prezentacji......." Jeżeli z prezentacją jest kłopot, to co dopiero z samochodem........:))


avatar
mariusz-f1

03.02.2010 12:58

0

Barwy bardzo ładne , a co do reszty , to się dopiero okaże .


avatar
kuba1808

03.02.2010 13:00

0

Porównajcie sobie długość Renault do Virgin. Renault: 5050 mm Virgin: 5500 mm 45 cm różnicy, łał.


avatar
Kojag

03.02.2010 13:02

0

34. A gdzie masz te dane?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu